16 Ağustos 2013 Cuma

Asansör güzel bir kolaylık ama arada merdivenleri de kullanmak lâzım. Sadece spor amaçlı değil, hani belki merdivende tanımadığınız birine denk gelirsiniz, belki de hırsızdır o kişi. Merdivenden bir güzel izliyordur boşalacak daireyi. Ne de olsa yeni yasalar sayesinde hırsızlar artık korkmuyor, çekinmiyor bile. Adam kaç yıl yatacağını hesaplayarak çalıyor paranı. Yatıyor 1,5 - 2 yıl, çıkıyor. Ne oldu şimdi? Adam senden çaldığı para ile iş kuruyor. Gidip diyorsun adama “paramı ver” diye, adam sana diyor ki “ben yatarak bedelini ödedim gardaş git başımdan”. Şimdi bu adamdan paranı zorla alsan, kafasına silahı dayayıp… Sen mi suçlu oluyorsun kendi paranı almak isterken? Nasıl oluyor ki bilemedim. Bilen varsa paylaşsın, bilelim. Bu bir yana, hırsızlar akşam 22:00’de bile hiç korkmadan soyuyorlarsa daireleri, bir caydırıcılığı kalmamışsa cezaların, adalet güzel işliyor demektir. Yoksa adalet sadece yatak odasında mı işliyordu nasıl oluyordu ki o?

Merdivende boş boş duran kişiye sorulmaz diye düşünmeyin sorun kimi bekliyor diye. Vapur bekliyorum diyebilir, siz de vapur buradan geçmiyor diyerek gülümseyip gözünün içine ısrarla bakarak cevap bekleyebilirsiniz. Sormazsanız da artık yaşanacak bir hırsızlığı göze alın ve kendinizi suçlu hissetmeye başlayın hemen. Yaşadığınız yere sahip çıkın. Aşağıdan zile basıldığında kim olduğunu sormadan açmayın kapıyı. Diafonlar bu güvenlik için yapılmış zaten. Kim olduğunu sormadan kapıyı açıyorsanız apartmanın kapısını sökün oradan. Orada durmasının ne gereği var ki? Nasıl olsa sormuyorsunuz kimin olduğunu, açıyorsunuz kapıyı. Zil düğmesine basana da zahmet, size de.

-“Kim o?”
-“Beeen.”
-“Memnun oldum, ben de benim ne tesadüf. Bir adınız var mı acaba? Yoksa herkes size beeen diye mi seslenir?”
-“Abi telefon tamircisiyim.”
-“Hmm dur hemen açayım o zaman.”
-“Aç abi bekliyorum.”
-“Bekle evladım, görevliye haber vereyim sana eşlik etsin. O yoksa da ben geleyim.”
-“Yoo abi hiç gerek yok… Aslında elektrik tamiri için gelmiştim.”
-“Öyle mi? Nerede arıza varmış?”
-“…”
-“Pşt, orada mısın?”

Sorun, sorgulayın. Ama adaleti sorgulamayın. Çünkü,
Adalet güzel işliyor Türkiye’de.

Hiç yorum yok: