26 Nisan 2013 Cuma

Üzerindeki giysi sebebi ile çoğu kişi garipseyerek bakıyordu ama tarzı bence çok hoştu. Yolcular arasında en ilginç kıyafetli olanıydı. Uzun beyaz sakallı, başında sarık, çok güzel koyu-silik yeşil tonunda hoş-rahat görünümlü ve biraz da yıpranmış gibi bir pardesü – ön düğmeleri açık, hafif dağınık gibi üstünde duruyor, silik kahverengi tonu ile birlikte oluşan giysiler veee çoğunlukla düz şeritli olan rengarenk bir omuz çantası! Üstelik renkler de çok canlı ve doygun.

Uçağa elli kere binmişimdir ama sanırım gördüğüm en farklı giyinimli yolcuydu. Kapı açıldı, gittim cam kenarı koltuğuma oturdum. Onun giyimine yakın biri ön çaprazıma, biri arka çaprazıma, biri de biraz yakınıma oturdu… ve demin bahsettiğim renkli çantalı kişi de geldi yanıma oturduuu. :) Hayat ilginçliklerle dolu işte. Önce bi arkadaşlarıyla yan yana oturma gibi bir sohbet oldu, üstün zekâlı hostes “artık karar verseniz iyi olur” gibi gereksiz bir şekilde sert olarak tersledi. Hostesler biraz daha kibar konuşma dersi almalı. Hostes oradaki diyaloğu ve adamın yüzündeki hoş gülümsemeyi görmemiş, odaklandığı tek şey herkesin bir an önce yerine oturmasıydı. Ki dinleseydi, çok daha güzel bir şekilde yolcuyu yönlendirecekti. Evet, yolcuyu dinleme dersi de almalılar. Kaldı ki adam beden dili ile “benim için fark etmez” mesajı veriyordu. “Pekiî öyleyse sizi şöyle alalım” diyebilirdi eğitimli hostes.

Hostesin, terslemesinden sonra yolcunun yüzünde oluşan mimik anlatıyordu sanki; hostesin anlayışsızlığından oluşan gereksiz terslemeden dolayı hostes adına mahçup olmuş gibiydi ve yerine oturma süreci hızlandı, yanıma oturdu.

Yanındakine sordu İngilizce biliyor musun diye, o da hayır sadece Türkçe biliyorum dedi. “Hmmm Turkish… You should learn English…” dedi kısık sesle ve sonra ben de ona “And you should learn Turkish, and your bag is very nice!” diyesim geldi de demedim. :) Ama içimde kalmadı değil.

Bir selamlaşma ve bu kemer seninki mi gibi ufak sorulardan sonra uçak kalktı. Yanımdaki çok ilginç biri, onunla sohbet ederek ondan çok farklı bir bakış dinleyebilirim. Nereli olduğunu, felsefesini, inancını, yemek alışkanlığını, nerede yaşadığını, hayata bakış açısını çok merak ediyorum. Ve dayanamayıp sohbet etmek için kafamı sağa çevirdiğimde… ne göreyim…

Hiç yorum yok: